طراحی سایت بجنورد
نوشته شده توسط : hamed

راس استان خراسان شمالی شهری به اسم بجنورد است که یکی شهرهای سئو در مشهد تبارک خراسان میباشد. این شهر از شمال با ترکمنستان، از شرق با شهر شیروان و از جنوب با شهرستان اسفراین، از غرب با جاجرم اهل یک محل است. شهر بجنورد معمولا با اسم های بیژن یورت یا این که بیژن گرد هم صدا زده می‌شود.ساکنان این شهر را مردمان عجم، شکاف، کرمانچ، ترکمن و تات تشکیل میدهند لهجه های رایج در‌این شهر معمولا فارسی، تاتی، کردی کرمانچی، ترکی خراسانی و ترکمنی است.


آب و هوای شهر بجنورد
بجنورد از آب و هوای مهتدل کوهستانی برخوردار میباشد که در تابستان از آب و هوای نسبتا ملایم برخوردار بوده ولی در فصل‌زمستان هوای سرد زمستانی را داراست.

جاذبه های توریسم
شهر بجنورد از جاذبه های توریسم بسیار زیبایی برخوردار میباشد که عبارتند از:
• عمارت مفخم
یکی بناهای تاریخی در زمان قاجار عمارت مفخم میباشد که به فرمان محمد خان شادلو این عمارت سازه شوید این اتاق متشکل از 34 اتاق است که دارنده 2 سالن بلندمرتبه بوده و ساختمان اساسی آن در نصیب جنوبی میباشد مصالحی که در آن به فعالیت رفته از خشت و ملات گچ مصرف شده میباشد. هر طبقه این سالن از دو حیاط شمالی و جنوبی ساخت و ساز گردیده. بعد از احیای این عمارت به موزه والا باستان شناسی و عموم شناسی تبدیل گردیده است.
• عمارت آینه منزل مفخم
یک کدام از دیگر از اثرها تاریخی قاجار عمارت آیینه منزل مفخم است که قیمت بسیار بالایی از دید معماری داراست به امر سردار مفخم این ساختمان ساخت‌و‌ساز گردیده که در طبقه دوم آن با آیننه کاری های بسیار قشنگ و تزئینات خاص سبب گردیده تا به آن آیینه منزل بگویند.
• گردشگاه بش قارداش
در هفت کیلومتری شهر بجنورد تفرجگاهی به اسم بش قارداش وجود داراست بش قارداش در لهجه ترکی به معنای 5 اخوی میباشد. و ادله نامگذار یآ هم بدین برهان است 5 اخوی در شهر بجنورد معاش می کردند که آن‌ها در تعقیب ماموران بودند به جهت مخالفت با ظلم و ستم دراین مکان بومی گردیده بودند. ماموران در جستجوی آن 5 اخوی بودند که تا این شهر آمده بودند آن‌ها هم منش دیگری نداشتند و به آفریدگار پناه بردند که در آن لحظه 5 سوراخی در آن کوه ساخت شد که آن 5 اخوی به آن پناه بردند آنگاه از آن شکاف ها آب هایی سرازیرشد به همین مراد آن جا به بش قارداش نامگذاری شد.
• گردشگاه باباامان
پدر امان یک کدام از بوستان های جالب توریسم مرز و بوم میباشد که مکانی بسیار خوشگل و دلنشین میباشد در‌این بوستان 400هزار درخت های قشنگ مانند اقاقیا، زردالو، چنار، زالزالک، بوته های تمشک وحشی و... برخوردار است همینطور این بوستان از چناران 400 ساله سود مند میباشد.
• حسینیه جاجرمی
یکی‌از دیگر از ساختمان های تاریخی بر مکان باقی مانده از مجال قاجار حسینیه جاجرمی است که تحت عنوان جاذبه های توریسم شهر بجنورد ساخت گردیده معماری این حسینیه، درونگرا میباشد که دارنده ایوان والا که در حوالی آن اتاق هایی با پنجره و نورگیر قراردارد در ایجاد کرد این حسینیه کتیبه های مختلفی ساخت گردیده این جای آرم می‌دهد که در قدیم تحت عنوان حسینیه گزینه به کار گیری بوده میباشد.
• امامزاده فرمانروا سید عباس
در دامنه تپه ماهور که در جنوب بجنورد واقع گردیده‌است امامزاده ای به اسم پادشاه عباس وجود داراست که به گفته ی عموم فرزند امام موسی کاظم میباشد. این امازاده دربین عموم به اسم معصوم زاده هم شناخته می‌گردد که در کناره های بنای امامزاده دو برجی جای‌دارد که بین آن گنبدی واقع شد‌ه‌است نمای اساسی این امامزاده کاشی کاری بسیار زیبایی تولید گردیده که بر روی آن با آیه های قران نوشته های ساخته شده است.

سوغات بجنورد
شهر بجنورد از سوغاتی های بسیار خیر فایده مند است که عبارتند از: آب نبات، شکرپنیر، آجیل و کشمش، انگور کلادار یا این که رزاقی، کشک، قره قروت لواشک، نان قتلمه و... اشاره نمود. همینطور این شهر از صنعت های دستی های بسیار نیکی هم برخوردار است مثلا: گلیم بافی، پشتی ترکمن، جامه محلی ترکمن، قالی و قالی‌کوچک ترکمن، کلاه کرکی، معرق، جاجیم، پارچه بافی سنتی، سازهای سنتی و تذهیب و تشعیر است.موسیقی در شهر بجنورد از مقام ویژه و خاصی برخوردار میباشد که در مراسم هایشان می نوازند به همین خواسته یکی از دیگر از سوغاتی هایی که می قدرت از این شهر اسم موفقیت سازهای سنتی مانند دوتار، سه تار، کمانچه، قشمه، دهل و سرنا، دهل و.... میباشد.

غذاهای شهر بجنورد
شهر بجنورد هم همچون بقیه شهرها از غذاهای خوشمزه و بی نظیری برخوردار میباشد که مشهور ترین آنان عبارتند از: آش یارمه، آش دوغ، فطیر ( نان فطیر )

دانشکده های شهر بجنورد
دانش گاه های مو جود در شهر بجنورد عبارتند از: دانشکده بجنورد، دانش گاه کوثر خواهران، دانش گاه آزاد اسلامی بجنورد، دانش کده علم ها پزشکی خراسان شمالی، دانشکده پیام نوروروشنایی بجنورد، دانش گاه علمی کاربردی بجنورد، موسسه غیر انتفاعی اشراق بجنورد، موسسه غیر اتفاعی حکیمان بجنورد و... میباشد.
با طراحی وب مشاغل جان دار در بجنورد، اشخاص می‌توانند با مشاغل های متفاوت آشنا شوند و در شکل لزوم به آن‌ها مراجعه کنند.





:: برچسب‌ها: سئو در مشهد ,
:: بازدید از این مطلب : 90
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 2 تير 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: