ابزار خوانایی محتوا در یواست سئو
نوشته شده توسط : hamed

به‌دنبال، درباره چک‌های متعدد گفت و گو خوا هیم کرد. ولی آغاز درباره سئو در مشهد عنایت این تحقیق توضیح داده و آنگاه به سنجش ظریف هر محاسبه میپردازیم. و عاقبت نیز، در خصوص نمره خوانایی محتوا سخن خوا‌هیم کرد.

پایین عناوین
اکثر خوا‌نندگان، هنگام قرائت محتوا، به‌سرعت خسته و بی‌طاقت میشوند. شما قصد دارید، آن‌ها‌را متقاعد فرمائید که میتوانند در پهنا تعدادی ثانیه، متن شما‌را بخوانند. پیش از این‌که آنها تصمیم بگیرند که محتوای شمارا بخوانند، گرایش دارا‌هستند که آغاز آن را مرور نمایند. پژوهش ها علامت داده میباشد که در کل، عموم، متن را به طور یک الگوی F صورت مرور می‌نمایند. تحت عنوان یک مولف، می توانید خواننده‌گان خویش را، با ارائه‌ی پایین تیتر های بدیهی و پر‌نور ارشاد نمائید. تحت تیتر های عالی، خیر صرفا مروری سریع، بر موضوعات آیتم مشاجره را مهیا می‌نمایند، بلکه منجر می گردند متن شما ساختاری بدیهی و روشن داشته باشد. ضمن این، چنانچه خواننده‌گان تصمیم بگیرند که متن شما‌را بخوانند، از قبلی می دانند که گزاره های شما راجع به چه موضوعی خواهد بود. این فعالیت، فهم مطالب را بسیار معمولی‌خیس خواهد کرد.

پایین عنا وین، می بایست به صورت متساوی در سراسر محتوای شما توزیع شوند. تلاش نمایید بعد از هر پایین تیتر، در زمینه ی موضوعی در متن خویش کلام نمائید. در شرایطی که محتوای شما از پایین تیتر کافی بهره مند نباشد، می تواند بدین مفهوم باشد که کل موضوعات متن خویش را با ذیل تیتر پوشش نداده‌اید. این فرمان منجر می شود ساختار متن شما، کمتر به وسیله خواننده چشم گردد. از طرف دیگر، خیل عظیم زیرعنوان هم، متن را به هم ریخته و در هم ریخته می‌نماید.

جمله ها
برای خواننده‌گان، گزاره های وقتگیر در محتوا ترسناک میباشد و آن ها را از قرائت پشیمان می‌نماید. به این ترتیب می بایست مطمئن گردید که گزاره های جانور در محتوایتان، نسبتاً کوتاه باشند.

جملا‌ت
یکی‌از دیگر از کارداران مؤثر در ترازو خوانایی محتوا در یواست بهینه سازی، نوع جمله‌ها میباشد. جملا‌ت شما نباید خیلی زمانبر باشد. هر چه جمله‌ها شما زمانبر‌خیس باشد، پردازش و ادراک آنان بوسیله خواننده دشوارتر میباشد، چون خوانند‌گان بایستی مجموع لغت ها و ارتباط ها را تا انتهای گزاره، در یاد خویش نگه دارا هستند، و در شکل از یاد بردن، بایستی مجدد به اولِ پاراگراف برگردند. بدین ترتیب، در گویش انگلیسی، کوشش نمایید پاراگراف‌ای را که می‌نویسید، بیشتراز 20 کلمه و واژه نداشته باشد.

عبارات انتقالی
به کار گیری از لغت ها انتقالی در محتوا مانند گذاشتن سیمان دربین جمله‌ها میباشد. رابطه در بین دو گزاره، با استعمال از لغت ها انتقالی آشکار می شود. در صورتیکه که شما از این نوع لغات، به صورت درست به کار گیری نمائید، خوانند‌گان می توانند، مطالب شما‌را خیلی خوب ادراک نمایند.

با بکار بردن کلمه ها انتقالی، شما رابطه ها در بین دو گزاره و همینطور داخل گزاره ها را به خیر نماد می‌دهید. استعمال از آنها، علامت میدهد که آیا یک فیض‌گیری در اکنون جاری ساختن میباشد، یا این که شاید یک مقایسه و یا این که یک شمارش! زمانی خواننده گان بدانند که در‌پی کدام انتظاراتشان برآورده می شود، میتوانند متن شمارا با سهولت بیشتری شعور نمایند.

گزاره مجهول(Passive voice)
گزاره مجهول، گزاره‌ای میباشد که در آن، برای ما، عملی که جاری ساختن میگیرد، بیشتر از این که، چه کسی آن شغل را ایفا داده میباشد، التفات داراست. به عبارت دیگر، فاعل پاراگراف، اعمال دهنده عمل یا این که شغل نمیباشد. ( مانند پاراگراف، نمره seo، بوسیله یواست بهینه سازی احتساب میشود). ولی چنانچه در گزاره ما، واژه و کلمه‌ای که از آن تحت عنوان فاعل استعمال میگردد، به عبارتی اعمال دهنده فعالیت یا این که فعالیت باشد، در آن شکل پاراگراف مشخص میباشد. (مانند یواست بهینه سازی، نمره بهینه سازی شمارا احتساب می‌نماید.)

 

از‌آنجا که در پاراگراف مجهول، هر که ایفا دهنده شغل میباشد، مشخص و معلوم وجود ندارد، سبب ساز به تولید نوشته‌ای غیرصمیمی می شود. در حالی که، گزاره معین بسیار جالب‌خیس میباشد. یواست شمارا، از به شغل بردن گزاره مجهول تماماٌ پشیمان می‌نماید. با این درحال حاضر، بعضا از جملاتی، که به طور مشخص و معلوم نوشته میگردند، حقیقتاً ناشیانه میباشند. به همین ادله یواست بهینه سازی، درصد پیشنهادی به کار گیری از جملا‌ت مجهول را حداکثر 10% قرار داده‌ میباشد.

شاخص خوانایی پیکان
شاخص خوانایی اشاره گر(Flesch)، واحد سنجش دشواری متن انگلیسی را، از لحاظ خوانایی اندازه‌گیری می‌نماید. (دقت داشته باشید، که در لهجه‌های غیر انگلیسی، مکان نما خیلی غیر قابل متکی بودن میباشد). هرچه واحد سنجش این شاخص کمتر باشد، معیار دشواری متن بیشتر میباشد. شاخص خوانایی مکان نما، با به کار گیری از یک معادله، که دربرگیرنده ارتفاع گزاره (تعداد کلمه ها در هر پاراگراف) و تعداد هجاها در هر واژه میباشد، به به حساب آوردن سهولت قرائت محتوا می پردازد.





:: برچسب‌ها: سئو در مشهد ,
:: بازدید از این مطلب : 44
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 5 تير 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: